Laia Sosa

Usuària de la Biblioteca Central de Castelldefels

“La biblioteca m’ha aportat tant inspiració com exemples en els que fixar-me”

Sóc la Laia, tinc tretze anys, estudio 2n d’ESO i visc a Castelldefels des que vaig néixer. M’agrada llegir i fer esport (vaig començar a practicar karate quan tenia 8 anys) i com a tothom en la meva edat, quedar i sortir amb les amigues.

De gran m’agradaria ser professora, sempre m’han agradat els nens petits, i crec que ha de ser molt gratificant compartir els teus coneixements amb gent que no sempre els té. Tot i així encara no tinc molt clar que faré quan creixi però, com tothom diu, no hi ha pressa.

La meva relació amb la biblioteca va començar quan era molt petita. Quan encara no tenia quatre anys, la meva mare ens hi portava a la meva germana i a mi,  a llegir llibres i passar l’estona quan estàvem avorrides. Quan vaig ser una mica més gran, i quan es van fixar en quant m’agradava llegir, em van oferir entrar en un club de lectura infantil. M’hi vaig inscriure, i des de llavors les meves visites han estat encara més freqüents.

La biblioteca ha aportat moltes coses a la meva vida. Com ja he dit, assisteixo a un club de lectura des dels vuit anys, i allà he conegut a molta gent amb la qual comparteixo gustos i aficions i, per tant, puc dir que m’ha aportat amics.

També m’ha aportat cultura. Amb cada llibre que llegeixo, aprenc paraules noves, ortografia, recursos literaris, estils d’escriptura, i conec autors, temes i novetats. Totes aquestes coses, poc a poc, m’han anat donant aquests coneixements. A arrel d’això, també puc dir que la biblioteca, tot i que més indirectament, m’ha ensenyat a escriure i redactar. Aquest procés de culturització m’ha aportat tant inspiració com exemples en els que fixar-me.

Tot això m’ho han donat els llibres que he llegit al llarg de la meva vida, molts dels quals he pogut llegir gratuïtament, gràcies a la biblioteca.

A més a més, la biblioteca m’ha donat l’oportunitat de conèixer a escriptors coneguts i d’interactuar amb ells.

Crec que la meva vida hauria estat molt diferent.

Per començar, hauria estat moltes tardes, avorrida a casa sense saber que fer.

Les meves notes hauries estat, com a mínim, lleugerament més baixes, ja que no hauria adquirit la cultura de la que he parlat, i per tant hauria tingut més faltes d’ortografia, el meu vocabulari hauria estat menys extens…

Tampoc no hauria tingut l’oportunitat de conèixer a molta gent, que amb el temps s’han anat convertint en els meus amics, ni a cap escriptor o escriptora, que d’aquesta manera si que he conegut.

Jo crec que les biblioteques milloren la vida de la gent. Actualment, les biblioteques ofereixen molt més que llibres, pel·lícules i revistes. Ofereixen activitats tant lúdiques com culturals. Gratuïtament o amb un preu molt econòmic, donen la possibilitat d’assistir a concerts, exposicions artístiques, activitats variades, classes obertes, concursos… no només per a adults o gent jove ja habituats a llegir, si no també per a nens petits, als quals introdueixen al món de la lectura a través d’activitats com lectures de contes, clubs de lectura…I penso que en aquest moment de crisi és una feina molt important.

Els comentaris estan tancats.